Fredag

Då var Ns tand borta och de va nog de värsta jag varit med om.

När vi kom dit så tog dom kort på tänderna igen och N var jätte duktig.
Sen visade sköterskan sprutan och N fick prova å tycka ut lite bedövning :)

Så hon lade en bedövnings salva i munnen på N och sen skulle hon få sprutan. Å jag va jätte nervös. Men N var JÄTTE duktig.
Sköterskan va skit nervös hehe. Hon hade aldrig lagt bedövning på en sån liten :)
Hon började gråta för att de droppade lite bedövning och den smakar ju skit. Så hon fick skölja.

Sen fick vi vänta på tandläkaren. Så N passade på att prova stolen så hon fick sköterskan att köra upp stolen till max och N var hel nöjd där uppe haha.
Hon fick köra stolen själv också.

När tandläkaren kom va N helt cool lugn. Å la sig ner å gapa. Så tandläkaren började dra med sina fingrar men för att få ett bra grepp använde hon tång å började dra och då börjar N skrika att de gör ont. Så dom lägger mer bedövning. Och då vägrar N lägga sig ner igen, hon bara skrek. Usch va mitt mamma hjärta ville ta henne där ifrån.
Men hon lade sig ner och dom började dra med fingrarna och då såg man att tanden va på G men hon behövde tången igen för att få grepp. Och igen börjar N skrika men denna gången fick jag hålla fast henne för tanden va på väg ut å dom drog.

Hon fick välja 2 grejer och hon tog nagelklistermärken.

Sen på natten kom tanfen och lämnade 10 kr och en lapp att hon skulle få gå å köpa något fint i en affär. Och enligt en så var de en väldigt snål tandfe. Hon förtjänade mer pengar haha men tandfen är ju inte rik precis haha.

Så jag är väldigt stolt över min älskling.

Lilla E har börjat sitta bra på golvet nu. Men hon välter inland hihi.

Köpt ett nytt linne från blingo som äntligen kom på posten.


Kommentarer
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

haha, lilla sötfian! vad duktig hon var!

2012-04-27 @ 10:36:53
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Martina - mamma till Novalee

Usch tårarna brände ju bara på mig :( Stackars N, men som sagt skönt att det är över nu! Hehe nej tandfen är inte direkt rik om man säger så :P

2012-04-27 @ 12:03:27
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback