Lekförbud

Ja herre Gud. N har blivit en helt annan dom dagarna hon går på fsk. När hon är ledig på helgen är de knappt några problem mer än vanligt. Men dagarna hon varit på fsk kan hon aldrig varva ner det är som att hon går på något och hon är så jäkla känslig gråter för minsta lilla. Så när hon är med sina kompisar efter dagis så bråkar dom å gråter för minsta lilla. Så vi har bestämt lekförbud för å se om de blir bättre och blir de inte de funderar jag på att hon ska vara ledig någon vecka från fsk.

Annars är de väll lugnt här. E har fått byta till en bilbarnstol nu. Så hejdå babyskyddet säger vi. Nästa lördag är det 1 år sedan jag blev 2 barns mamma.


Jobb

Hade sökt ett jobb i svenska kyrkan i Herrljunga. Fick tyvärr inte tjänsten. Så idag ringde jag ett bemannings företag som ringde igår. Så ska dit och skriva papper och så ska jag jobba 7-16 :) ska bli så kul att få jobba lite :)

I morgon ska vi iväg på dop och på söndag ska N dansa.

N har blivit en riktig gnäll fia. Minsta lilla motgång börjar hon tjuta för. De är väll någon period.

Å lilla E ja hon klättra på allt å då menar jag allt. Måste snart byta bilbarnstol till henne men hon väger för lite. Min lilla mini <3


Bvc

Idag var de dags för stor och liten här. Så vi traskade dit. N cyklade och jag gick.

Så där tog vi död på några timmar sen bara hem å typ vända för vi hade tid på BVC.

Träffade läkaren och sköterskan och pratade om att göra en provokation på E. Menas att hon ska prova mjölk å se hur de fungerar. Men läkaren tycker vi ska vänta tills hon är 18 månader.


Dagmamma

Jag har nu i två dagar haft en tokig idée om att bli dagmamma. Har googlat runt och hittat ett företag som kan hjälpa mig.

Jag tycker de behöver finnas andra alternativ här.

Så får jag inget jobb så kommer jag nog göra de :)


Ny säng

Denna helg har varit riktigt lugn :)

N och R åkte iväg i lördags och fiskade och gick lite i skogen. Dom hade haft de riktigt bra. Jag och mini åkte hem till mormor och morfar men dom va fasen inte hemma. Så vi åkte hem till barnens moster i stället.
E fick en ny liten kompis där. En tok söt kattunge. E har aldrig träffat en kattunge förut och kissen hade aldrig sett en bebis så dom fann varandra hehe.

Igår va N på dans och sedan va de bara att gasa hem för hon skulle på kalas. Å vi hann :)

Medan hon var på dans åkte jag till mamma å pappa igen. Å denna gång va dom heller inte hemma :/ men jag tog med syrrans gamla säng hem. Fick in allt i bilen själv också. Jag är ju bara för bra hehe. Hem å lasta ur å montera ihop. Vi fick möblera om lite också. Men de blev riktigt bra. Hon har iallafall sovit gott :)

I torsdags natt var de inbrott i vår grannes hus. Dom hade tydligen haft de trevligt där. Druckit punsch och ätit kex. Så jäkla otäckt när de är så nära. Och R stör sig så att han inte sett något. Men dom kanske var borta redan när han gick upp kl 4. Hoppas verkligen polisen tar dom skyldiga.

Idag ska jag och barnen gå tull biblioteket på sagostund. Sen ska vi väll klämma in lite handling också.


Baka liten kaka

Idag var jag riktig husmor. Lagade 2 rätter till E. 2 babyrattatoui en vegetarisk och en med köttfärs i. Så nu hoppas jag hon äter de med :) jag bakade även en rabarber och jordgubbs kaka. Gjorde den mjölkfri så E kan få smaka också ;)

Träffade eng läraren idag också och gick igenom lite vad jag behöver öva mer på :)

Annars har de väll varit ganska lugnt här.


Klätter apa

Ja som rubriken lyder mini är en riktig klätter apa. Hon klättrar på allt och kommer hon inte upp hämtar hon en stol så hon kan komma upp. Ns triptrapp stol har vi fått lägga ner för hon puttar ut stolen och klättrar upp. Jag minns inte att N var sån när hon var liten.

Idag var jag iväg på smyckes visning. Dag och Natt heter företaget. Riktigt fina och till bra pris.

N har fått börja cykla när vi tex ska på sagostund eller SoL och hon sköter sig riktigt bra i trafiken och hon har mer koll nu och balansen är riktigt bra :) de har gjort nytta att hon fått cykla på gräsmattan när hon varit ute själv.

E fyller snart 1 knappt 1 månad kvar. Tiden går fort.


Presenter

Har börjat fixa barnens födelsedags presenter och julklappar. Ska beställa 3 grejer till sen är det färdigt.

Bilderna lånade från hm.se, adlibris.se och femforlag.se

N började dansa på art dance idag. Å de kommer nog bli kul. Fick va med idag men resten av tiden får hon va där själv :)