Sista dagen denna månad

Då har denna månad gått. Den 29 feb idag. N hade feber i natt så de blev ingen stor och liten idag. Nu har hon ingen feber. BVC sen med lilla E. Får se hur mycket hon växt. Blev ingen morgon promenad idag heller. Lite bilder från förra och denna veckan. N premiär cyklade i lördags.


Prinsessa

Ja som säkert ALLA andra läst och skrivit så har vi fått en liten prinsessa inatt. Är glad för deras skull.
Efter som att man är så kännslig nu förtiden så satt jag ju självklart å grät kl 7 i morses när Daniel berättade.

Ett Stort Grattis till Viktoria och Daniel.


Mina prinsessonor


Inte okej

Mini vaknade runt 2. Å är hungrig. Nej säger mamma som vet att hon klarar sig. Men fick ge mig så nu 2.05 har hon ätit klart. Trött mamma? Ja! Hoppas nu att detta varar till 6.30.


Årsmöte

Är på årsmöte med svensks kyrkans unga. Båda barnen är självklart med :)


Tidig morgon

Lilla E vakna tidigt idag. 4.30. Hoppas hon vill somna om också så vi kan sova en liten stund till.


Ny vecka

Måndag igen då :) kvällen igår bestod av big brother tittande :) de kommer nog bli sjukt program haha.

Idag va vi lite sega så vi kom ut vid halv 8 hehe men i morgon blir de att va ute vid 7 för de är förskole dags för N.

Idag har vi varit å skaffat lite basiller så nu hoppas jag att barnen får vattkoppor. Efter de så åkte vi till stan på unga föräldrar. Har inte varit där sen N va bebis 4 år sen oj oj.

I morgon blir de lång morgon promenad igen Yey.


Fredag

Då var fredagen här igen. Dagen har bestått av promenad och skridsko åkning. Tog ju självklart en morgon promenad vid 7 tiden. Senare blev de skridsko åkning med min kusin. N tycker det är jätte roligt. Annars har de varit lungt hela dagen. Har sedan i måndags gått 33.96 km. Känner mig stolt. N har inte klagat så mycket och lilla E hon har sovit gott varje gång.

Helgen blir nog lugn. Lite skridsko åkning ska vi nog hinna med.

E har börjat med smakisar och hon äter för fullt. Gillar mat.

image description

Torsdag

Imorgon är de äntligen fredag igen. Så i morgon är sista morgon promenaden för denna veckan som vi går ut vid 7. Idag lämnade jag N hos mormor och jag och E åkte på baby café. Hon kollade massor :) jag tror hon var yngst idag. Massa små söta barn :) efter blev de lite bebis mys för mamma. Vi hade stop i avloppet i köket men de hjälpte pappa mig med.

Vi åkte tidigare till gympan så N åkte lite skridskor och visa morfar vad hon lärt sig på bara 4 ggr.

Jag å pappa gick och tog en skatt medans N hade gympa.


Onsdag

Halva veckan gått igen :) Har sedan i måndags gått 23,16 km och mer ska de bli. Vi går upp 6.30 här hemma förutom på helger då tar vi på oss och går ut på promenad vid 7. N är jätte duktig på skridskor och hon tycker det är kul.
image description

Slutet på veckan

Då va söndagen gjord. Har denna vecka gått sammanlagt 41.44 km. Känner mig stolt :) Så i morgon är ny vecka och nya mål. Blir nog inte lika långt då N är hemma hela veckan. Igår åkte N skridskor för första gången och de gick väldigt bra för att vara första gången. Idag var vi i väg på klädparty med ekologiska barnkläder.
Så detta köpte vi.

Bilder lånade från Blingo.se 

Fredag

Då var fredan här igen. Denna vecka har bestått av massa mys, promenaer och skattjakt. Från i måndags tills idag har jag gått 34.88 km. Har gått minst 2 ggr per dag. Känner mig riktigt stolt. N ahr väll gnällt lite men hon är ju min lilla latmask hehe. Men hon har bara gått fram och tillbaka till förskolan och det är ju inte så långt. Nästa vecka ä hon ledig så ska väll köra på promenader som vanligt fast kortare för att inte bryta rutiner å sova till 11 haha. I morgon ska N få test åka sina nya skridskor. ska bli kul å se hur hon fixar de. Skattjaten ja den är rolig vi har hittat 2 st i veckan. Det heter geocahing. Man använder gps eller mobil och letar efter tex filmburkar med en lista i man skriver in sitt användarnamn och sedan går man in på hemsidan och berättar att man hittat de. Prova de, jätte roligt. 

image description

Promenader

Då var torsdag här igen. Igår gick vi promenad vid 7. Sen hem och äta frukost och ta nästa promenad till stor och liten. N har slutat gnälla nu när vi går så de e skönt att hon bara går på. Ibland leker vi pirater och så går vi på skattjakt. Idag fick nalle följa med till förskolan.


Tisdag

Då har tisdag passerat. N har varit på förskolan idag och lekt massor. Jag och lilla E tog oss en morgon promenad på 3,70 km. BVC idag också E har hoppat ner på kurvan under och lagt sig där. BVC läkaren va inne och titta på henne idag igen :) hon har nog tittat på henne alla ggr utom kanske 2 besök hihi. N var och gjorde hörseltest och de va jätte bra sa dom. Så hör illa gör hon inte hehe. Blev en runda efter BVC innan jag hämtade N på förskolan den slutade på 4.43 km hurtig jag känner mig :) så i morgon vid 7 ska vi nog ta en kort runda så vi håller rutinerna på veckorna :) en kompis ringde förut också så nu är man med i styrelsen i svenska kyrkans unga :) sov dags nu man vet aldrig vad natten har att bjuda på.


Bloglovin

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2824503/familjen-med-massa-bus-pa-gang?claim=gg2r2p2tqfr">Följ min blogg med Bloglovin</a>


Tävling

Jag är med och tävlar om detta :)


*Jag tävlar hos Coquina i samarbete med Mika Design. Tävla HÄR du också!

Kallt

I morse när jag gick upp kl 7 så va de -22°c kallt. Pumpen orkade nog inte med den kylan för de va 19°c i köket å då är de lite kallare i vardagsrummet. Så vi har inte lämnat huset idag.


Kallt

Fasen vad kallt det är.. Ja ja I lördags hade vi dop och de gick bra lilla E suckade när prästen va klar hehe. Denna veckan fick jag ett ryck så i onsdags vaknade E hal 7 så jag väckte N å sen ammade E å mutade N så 7.15 var vi ute å gick hehe. så vi gick ca 3 km. E sov gott i vagnen ute medans jag och N åt frukost sen va de dags att ta på sig och gå till stor och liten. Så varje dag ska vi upp i tid och gå ut å gå. Går ju en extra sväng när jag lämnat N på dagis.