v35 (34+0)

Ja nu börjar de närma sig :) Längtar tills bebis kommit ut så stackars sambo slipper allt gnäll å N får sin mamma å leka med igen.

I måndags 22/8 var vi på mvc jag och N. Hon klättrade nog på allt hon kunde hitta haha skit unge.

Hjärtljudet var på 142
Sf 33 cm

Har växt lite sen sist :)

Fick även bekräftat att lill skiten ligger med rumpan ner som jag trott men var fortfarande rörligt så om 2 veckor får vi se hur läget är. Ligger rumpan på samma plats så blir de kss för Ul för att bekräfta och då kommer jag vägra vändingsförsök för de gör jag aldrig mer kan jag säga. Så då kanske även denna lille kommer med snitt :) Å de säger jag ju inte nej till hehe.

Om ca 2 veckor åker mamma å pappa på semester och är borta 3 veckor. Skönt för dom. Då kanske dom har fått ett barnbarn när dom är borta hehe 

Ska snart hämta mitt lilla <3 som är på dagis

Sy igen

Fick så tråkigt idag pga vädret så jag "slängde" ihop en ny gardin till N:s rum. Jag erkänner ju då att jag inte är någon sömmerska så de blir ju som de blir när jag syr men jag är nöjd och det är huvudsaken sen vet jag ju att R kommer säkert kommentera massa men de skiter jag i för isåfall får han göra en ny själv. hehe

Dagis är stängt idag också så N är hemma. Hon blockerar ju självklart tv:n men nu är hon på sitt rum å leker mamma pappa barn. Min lilla skrutta :) Vi lekte lite doktor förut hon skar upp min mage så bebisen kunde komma ut hehe skti unge.

Bebisen i magen mår bra de har varit riktigt bus idag på förmiddagen.


Torsdag

Då är det snart helg igen.

I morgon är dagis stängt så då får N vara hemma med mig och mysa :)
Hon går bara 15h/veckan nu när jag är arbetslös och snart ska vaa föräldraledig.

Vi har anmält henne till barngymnastik och kyrkans barntimmar. Som hon längtar efter att få börja.

Hon gick på dans förra terminen men de tyckte hon inte va så roligt och sen har hon börjat klättra å göra massa kullerbyttor här hemma så vi funderade på om de fanns barngympa för henne och tur som vi hade så gjorde de det med samma fröken som jag hade när jag gick på gympa i hennes ålder :) så på måndag har jag lovat att vi ska köpa en gympa påse tille henne efter vi varit på MVC.

Kyrkans barntimmar har vi pratat om också. Vi går förbi lokalerna när vi går till affären och då har jag berättat att de finns så i tisdags kom en inbjudan och hon blev helt salig :) så de blir kyrkans barntimmar också så hoppas hon kommer tycka de är kul gör hon inte de så behöver hon inte gå.

På måndag ska vi till MVC å kolla bebisen något N tycker är roligt. Jag har en liten känsla av att bebis ligger med rumpan ner för allt är likt första graviditeten och de va säte. Men vi får väll se kanske inte är så :)


Sy

Nu är min älskade amningskudde färdig. Blev några tusen frigolitkulor i källaren men men inte så farligt som jag trodde de skulle bli :D och såhär blev den.


Jag sydde även en liten riskudde att ha å värma. Skönt att ha när man får ont någonstans. och såhär blev den.

Riktigt roligt att sy om man bara vet vad man vill sy :)

Kram kram

Exploderar

Ja nu är det 58 dagar kvar till Bf och jag tror jag ska sprängas ;)
Magen växer och jag blir mer å mer otymplig och har ont. Kan ju säga att en dag på liseberg satte ju sina spår när man la sig för att sova :)

Senaste besöket hos bm var R också med. Men den bm jag fick ha då var ju kass hon sa INGET då menar jag INGET jag fick inte veta mitt blodtryck å sen när vi lyssnade på bebis sa hon inte vad hjärtljudet låg på och när hon mätte sa hon inte va de va för mått heller. Så jag fick snegla på hennes dator för att få se hon sa bara att allt ser bra ut. Tur jag inte har henne igen säger jag bara.

Sf:28
Hjärtlljud 138 slag/min


Lilla N hon har börjat på dagis igen och kommer nu bara gå 15 h i veckan å sen kommer hon va hemma å mysa med mig :)

Nä ska äta lite innan jag svälter ihjäl här