Förlossnings berättelse Natalie

Det hela började den 16 november 2007 när min Bm kände på magen. N låg då i säte och de bokades tid för vändningsförsök.
Den 23 november åker vi till kss och får göra ett ultraljud och som bm sa så låg hon i säte. Fick då göra vändningsförsök. Jag tycker att de gjorde ont oc var obehagligt. Så efter 3 försök konstaterade dom att jag hade en envis liten mini i magen som absolut inte ville vända på sig.

Bm frågade då hur vi ville göra kunde välja att föda vaginalt. Men jag ville inte riskera något så ett kejsarsnitt planerades. Jag och R satt å väntade medans hon var och kollade tider, vi började då prata om att vi skulle vilja ha den 10 dec för att min pappa och hans mormor fyller den dagen. Bm kommer tillbaka med tiden och ja vi fick som vi ville den 10 dec :)

R åkte vidare på julbord och jag åkte till farbror för att fira kusin som fyllde år. Stackars mamma och pappa väntade spänt på telefonsamtalet om hur de hade gott. Så när hela halvan av släkten var samlad så kläcker jag ur mig detta :)

Å dagar gick min pappa frågade in i de sista om de verkligen blir då :)

Den 7 december 2007 åker vi in till kss för att ta prover och skriva in oss och få lite info om de sista med snittet.

Lördagen kom och vi var på julbord med svärfar. Han och min svägerska viste inget hehe. Där spelade vi alla ett spratt haha någon frågade hur de kändes när N vände sig för dom trode hon låg med huvudet ner. Så jag ick hitta på en liten historia haha. När vi åker så säger svärfar något mins inte vad och jag säger ja men N  kommer nog snart :)

Dagen D 10 december 2007. Ställde klockan på jätte tidigt haha Skulle vara  på kss 7.30. Skulle duscha med någon steril tvål innan. Vi beger oss iväg. Nervösa
Kommer typ 5 över halv 8 (ALLTID sena) Kommer in på ett rum Dom tog ctg å började förbereda. Vi viste ju inte vilken tid som jag skulle förlösas på. Men vid halv 9 börjar dom förbereda allt. R fick snygga op kläder. Jag fick dropp och sen skulle jag få kateter och kan ju säga när Bm säger att nu ska jag bedöva lite så tänker ju jag på spruta. Då kan jag säga att jag var nära på att klappa till henne för de haha. Men de va ju bara lite gel så de va ju inte så farligt. Strax innan 9 rullar vi in på OP. Får lägga mig på operations bordet. Och sen får jag en liten grogg, som R trodde va sånt man blir heelt go i huvudet av. Men de va något jäkla kräkmedel usch för de. vid 5 över 9 får jag ryggbedövning och den hade jag bävat för usch trodde de skulle göra skit ont. Så låg där och skakade å stackars R svimmade nästan haha. Men han fick llite saft. fasen va sur jag va på dom då. Jag var ju jätte hungrig ju. Men ryggbedövningen kändes bara 3 stick sen försvann allt från bröstet och ner. Bedövningen är lagd 9.10. Strax innan 9.20 så säger narkosköterskan att nu ser jag en liten rumpa och vips så är hon ute.
Natalie Signe Maria 10 december 2007 kl 9.20 3325g och 51 cm

9.40 rullas jag ut från operation med mitt lilla <3


Blev ett jätte långt inlägg detta också :)

Kramar

Kommentarer
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

verkar som du är nöjd över ditt KS. jag tyckte det var en pers.. men antar att det ändå är bättre än en vaginal förlossning...



vilket tyckte du bäst om? KS eller vaginalt?

2011-12-22 @ 00:18:45
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback