Förlossnings berättelse Elin

Den 5 oktober var hon beräknad. Dagen gick å jag kände absolut INGET. Tänkte då att de här kommer ju ta tid innan hon vill komma ut får väl vänta 2 veckor..

Torsdag den 6 oktober åker R till jobbet halv 5, jag somnar om och vaknar sedan kl 6 av att jag börjar få värkar. Försöker sova igen men vaknar var tionde minut av värkarna. Går upp å tänker att N kan jag ju köra till Barntimmarna. Sen slänger jag iväg ett sms till min älskade vän Martina å säger att något är på G. Skickar även ett till mamma och kollar om hon är hemma hela dagen. 

Vid halv 8 gör de skit ont och dom kommer tätare. Så jag ringer R på jobbet hans jobbar kompis svarar å jag presenterar mig inte än utan bara frågar om R är där varav han frågar är de dags. R får luren jag börjar gråta å säger du måste komma hem. Bartimmarna fick N glömma för jag hade för ont nu. Men hon låg och sov så gott. Jag gick in i duschen å satt där tills varmvattnet tog slut hehe men skönt va de. Stackars R kommer hem i panik å säger ska vi åka in nu. Jag helt cool lugn nä vi blir säkert hem skickade ändå. Han väcker N å gör frukost till henne och mig. Orkar bara äta ett halvt ägg. Värkarna avtar lite men sen drar de igång igen vid halv 12 tror jag ringer han förlossningen och vi var välkommna. Messar mamma å säger att vi är på väg. Lämnar vårat älskade lilla troll hos mormor och morfar och åker in till förlossningen. 
Väl inne vid halv 1 sätter dom ctg och där fick jag ligga i de första rummet. Värkarna blev värre å värre Satan va ont de gjorde. Vid halv 2 kommer hon in igen å säger att dom ska ha skiftöverlämning kl 2 och då kommer en ny Bm. Under tiden jag låg och väntade ås kom värkarna med ca 1 min mellan rum. En vär gjorde så jäkla ont att jag skriker och ber R ringa på dom. Men han fatta nog inte de haha. Halv 3 kommer Maria in min Bm hon börjar klämma på magen sen ber hon en till Bm komma in å klämma. Sedan säger hon att hon inte vet hur hon ligger men de känns som rumpan ligger neråt. Yes tänkte jag. Ett snitt haha. Men dom skulle göra ett Ul för att va säkra. Innan de så skulle hon kolla hur mkt jag var öppen och kläcker ur sig ja de va ju inte så konstigt att jag inte kände huvudet det har ju sjunkit ner långt. Jag var öppen 7 cm och får då förflytta mig till förossningsrummet. Föresten den där undersökningen gjorde förjävla ont allså. Huva. Väl inte på förlossningsrummet så får jag äntligen lustgas oj oj oj vilka grejer. haha. R börjar fråga om ryggbedövning och Maria frågar om jag vill ha de. Hög som ett hus svara jag att jag vet inte. Så hon vill inte ge de.

Hon går iväg och ska undersöka någon annan stackare :P och där ligger jag och har skit ont men lustgas e bra haha. Heltplötsligt så tar jag i uta fan å så känns de som en atom bomb explodera i koppen å R skriker o jävlar å slänger sig på klockan. Så där gick vattnet :) Maria kom tillbaka å lämnade oss inte mer sen utan va kvar. Hon undersöker och jag är öppen 10 cm men har kant kvar. Hon vill att jag ska ställa mig upp lite. Kommer knapt upp på benen för än en värk kommer å slänge mig runt Rs hals. Får ett gåbord att luat mig emot. Någon värk senare så kläcker jag helt plötsligt ur mig att jag måste bajsa. Å jag kan ju säga att de kändes som de. Å kroppen bara stälde om sig å jag börjar trycka på. Helt sjukt va kroppen ändras. Får lägga mig ner igen och de trycker på som bara den. Maria vill att jag ska ställa mig på knä men jag fixar inte de. Hon undersöker mig igen och fattar att det är ju ingen idée. Hon är ju påväg ut nu. Tror de tog 3 krystvärkar till sen var hon ute vår lilla princessa. Men vad de sved när hon va påväg ut.
16 23 den 6 oktober föddes Elin Teresia Maria 4130 g och 52 cm

Det var en häftig upplevelse men jag vet inte om jag skulle fixa att göra om de.



Oj vilket långt inlägg :)
Ska skriva Natalies också såg att jag inte skrivit någon

Kram så länge


Kommentarer
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

tack vad gullig du är :-)



det var intressant att läsa din berättelse. tycker det är bra att du ´skriver så ärligt.. många vågar inte riktigt skriva allt och då blir det ju lätt att man får en fel bild av hur en förlossning kan gå till.

gjorde du kejsarsnitt med nathalie?

2011-12-20 @ 23:31:05
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback